Kto może transportować ponadgabaryty? - przewozimy

przewóz wielkogabarytowy poznań

Nie oznacza to jednak że transport

Istnienie transportu ponadgabarytowego często okazuje się koniecznością. Transport maszyn i innych niezwykle ciężkich materiałów jest niekiedy niemożliwy bez przekraczania dopuszczalnych norm wagi ładunku przewożonego

Kto może transportować ponadgabaryty? - przewozimy przewóz wielkogabarytowy poznań
przez dany pojazd. Jednak, jako że transport ciężki tego wymaga przewidziane zostały pewne możliwości uzyskania zezwolenia na transport ponadgabarytowy. Dzięki nim możliwy jest legalny transport towarów ważących więcej niż maksymalna dopuszczalna masa ładunku zapisana w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Nie ulega wątpliwości, że transport ponadgabarytowy nie zyskał możliwości częściowego zalegalizowania bez powodu. Jest to krok w stronę unormowania transportu ciężkiego i ułatwienia przenoszenia ciężkich ładunków, do którego w innym przypadku konieczne były by znacznie droższe, wyspecjalizowane pojazdy. Nie oznacza to jednak, że transport tego typu, wyparł nielegalne przekraczanie norm. Niestety niektórzy właściciele, często z niewiedzy dalej nie rejestrują swoich pojazdów do transportu ponadgabarytowego.


Czasami może się bowiem okazać że

Czasami może zdarzyć się tak, że staniemy przed koniecznością przetransportowania jakiejś ciężkiej maszyny. Jak można się oczywiście łatwo domyśleć transport maszyn jest co do zasady niemożliwy zwykłą paczką pocztową. Po pierwsze bowiem maszyny z reguły ważą bardzo dużo, a ponadto zaliczana byłaby taka paczka z miejsca jako transport ponadgabarytowy. Co zatem powinniśmy robić w takiej sytuacji? Ratunkiem może być wyspecjalizowana firma, która zajmuje się takimi zleceniami. Z wiadomych względów tego rodzaju spedycja musi też mieć doświadczenie w realizacji takich zadań. Każdorazowo przecież transport maszyn musi odbywać się z zachowaniem reguł oraz zasad, pozwalających uniknąć niebezpieczeństwa uszkodzenia zawartości przesyłki. Przed złożeniem zamówienia i ostatecznym wyborem firmy spedycyjnej, warto też zapytać konsultanta, czy dana firma realizuje transport ciężki. Czasami może się bowiem okazać, że nawet na hasło transport ponadgabarytowy, ktoś mylnie potwierdzi nasze zamówienie a następnie się z niego wycofa. Dlatego też, by uniknąć rozczarowań dogadajmy wszystkie szczegóły z odpowiednim wyprzedzeniem.


Transport ponadgabarytowy

W transporcie drogowym ładunek ponadgabarytowy lub ładunek z nadwagą to ładunek, który przekracza standardowe lub zwykłe prawne ograniczenia wielkości lub wagi, które ciężarówka może przewozić na określonej części drogi, autostrady lub innej infrastruktury transportowej, takiej jak fracht lotniczy lub fracht wodny. W Europie można go określić jako transport specjalny lub transport ciężki i transport ponadgabarytowy. Może wystąpić obciążenie graniczne na oś. Jednak obciążenie, które przekracza limity na oś, ale nie ogólne limity masy, jest uważane za nadwagę. Przykłady ładunków ponadgabarytowych i przeciążonych obejmują transport maszyn budowlanych takich jak dźwigi, ładowacze czołowe, koparki podsiębierne i tym podobne, gotowe domy, kontenery, elementy konstrukcyjne jak belki mostowe, generatory, pędniki wiatraków, stopnie rakietowe, sprzęt przemysłowy. W określonym kraju drogi są budowane w sposób, który umożliwia pojazdowi o wymiarach mieszczących się w standardowych granicach prawnych bezpieczne (choć niekoniecznie łatwe) prowadzenie i skręcanie. Drogi, na których nie są dozwolone duże pojazdy, mogą być oznaczone znakami drogowymi. Mogą one obejmować obciążenie osi, wysokość, szerokość lub ograniczenia długości całkowitej.


Z tego też powodu wydawane zezwolenia

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy na terenie Unii Europejskiej?
Co zrobić, jeżeli nasza przesyłka nie mieści się w standardowych gabarytach? Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne firmy logistyczne, które dostosowują ofertę do potrzeb klienta. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej ponadgabarytowy transport maszyn wymaga specjalnych zezwoleń, które uzyskuje się u zarządców dróg oraz w Urzędach Celnych. Poszczególne kraje różnią się czasem oczekiwania na decyzję administracyjną.
W Polsce okres oczekiwania na zezwolenie wynosi do czternastu dni. Aby uzyskać właściwe pozwolenie, należy powiadomić GDDKiA, podając dane wnioskodawcy i przewoźnika, termin transportu, dane nadawcy, szczegółowe parametry pojazdu oraz dokładną datę przejazdu przez terytorium państwa. Transport ciężki czasami oznacza ciężkie utrudnienia w ruchu drogowym lub może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego, zwłaszcza na autostradach oraz na terenach miejskich. Z tego też powodu wydawane zezwolenia niejednokrotnie upoważniają jedynie przejazdów w godzinach nocnych.



© 2019 http://przewozimy.gazeta.jgora.pl/